З 18 лютого 2020 року набув чинності наказ МОН «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646. Цим наказом МОН затвердило: Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) (далі — Порядок 1); Порядок застосування заходів виховного впливу (далі — Порядок 2). Порядок реагування на випадки булінгу У Порядку 1 визначено: як реагувати на булінг у закладах освіти, зокрема якщо підозрюється, що жертвою або кривдником є малолітня чи неповнолітня особа; низку термінів, зокрема — кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі, сторони булінгу; прояви у поведінці дітей, які вказують, що в закладі освіти є булінг; конкретні ознаки булінгу. Порядок 1 містить вказівки для учасників освітнього процесу, які помітили випадки булінгу. Спостерігачі чи сторони булінгу мають повідомити керівника закладу. Своєю чергою, керівник має: повідомити поліцію та батьків кривдника та потерпілого, службу у справах дітей, центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; за потреби викликати швидку допомогу; скликатизасідання комісії з розгляду випадку булінгу. Порядок 1 визначає склад комісії з розгляду випадку булінгу, права та обов'язки її членів, порядок роботи комісії. Окрім того, Порядок 1 описує заходи, призначенні для запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти. Порядок застосування заходів виховного впливу Порядок 2 визначає, як саме застосовують виховні заходи проти булінгу в закладах освіти. Виховні заходи мають забезпечувати корекцію поведінки сторон булінгу: зокрема, виправити деструктивні реакції, знайти прийнятні для всіх способи поведінки під час спілкування. Мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу визначає комісія з розгляду випадків булінгу. Окрім того, Порядок 2 визначає, як практичний психолог та соціальний педагог (якщо він є) закладу освіти мають здійснювати психологічний та соціально-педагогічний супровід виховних заходів. |
Телефони довіри:
Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500335;
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
Національна поліція України 102.
10 жовтня - Всесвітній день психічного здоров’я
Ми приєднуємося до організованого Centr Sumy флешмобу «Миробудування для мене –це»
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Психологічно здорова людина – це, перш за все, людина спонтанна і творча, життєрадісна й весела, відкрита й така, що пізнає себе й навколишній світ не лише розумом, але й відчуттям, інтуїцією.Знаходиться в постійному розвитку і, звичайно, сприяє розвитку інших людей.
Явище булінгу надзвичайно поширене в сучасній школі. Запобігання та профілактика випадків шкільного насильства є найважливішим завданням педагогів та психолого-педагогічної служби, оскільки жорстоке ставлення до дитини неминуче призводить до низки руйнівних наслідків.
Наприкінці вересня в навчальному закладі для учнів 5-9 класів психолого-педагогічною службою була проведена акція «Профілактика булінгу в шкільному середовищі», девізом якої став вислів Сааді: «Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною».
Коментарi